Thursday, May 19, 2011

v27


Går ju in i v 28 om två dagar men måste ju hinna med en att lägga ut en bild för denna veckan!

Bäbis växer och sparkar på! Det är så härligt att känna han böka runt i magen. Det är många gånger när man sitter och tittar på film på kvällen man kommer på sig själv med att sitta och stirra på magen istället där den hoppar och studsar runt! Och nu börjar dom bli så pass kraftiga att hela magen reser sig ca 2cm när han sparkar! Undrar ju om han hinner få på sig underhudfett eller om han sparkar bort allt =)

Börjar lägga på mig vätska nu också! Blä!!! Så nu ligger man på fina +7kg. Fötterna är uppsvällda och vaderna börjar kännas spända av vätska! MEN snart är det bara 12 veckor kvar så får se hur det går! Var ju +1kg vid vecka 20 och målet var ju +13kg men tror inte jag klarar att hålla mig till 0,5kg i veckan när det är vätska inblandat i det!!!

Men det börjar bli mer och mer verkligt att det snart kommer en liten junior in i hushållet! Först ska vi ju hinna med besök från Norge och troligten New York, sälja bilar och sedan hinna flytta hem till Norge igen också innan junior får lov till att komma! Men känns skönt att han redan nu skulle klara sig om han föds förtidigt med största sannolikhet! Tror ju inte det kommer att hända eftersom allt känts så sjukt bra från dag 1 och har aldrig vart det minsta orolig för honom, men bara skönt att veta i sitt undermedvetna.

Vart vi ska bo är fortfarande ett mysterium. Någonstans i Bodø blir det. När vi flyttar dit till vårt radhus? är ett annat mysterium. När vi får våra saker, när sakerna ska skippas ja vi vet inte NÅGOT i dagsläget! Och mitt ibland det ska man vara höggravid också! Men det löser sig till slut även om det är lite svårt att förlita sig på att det ska bli bra! haha

Nu ska jag gå och fortsätta vara sjuk i soffan. Något febrig och orkeslös idag med ont i halsen. Men detta är typ första gången jag känner mig sjuk sen jag blev gravid (om man inte räknar med illamåendet i 3 månader men det var ju bebbens fel =) så jag är imponerad. Men har nog att tacka att jag inte har nått jobb nu i Tucson för det. När jag var i Texas så var jag ju sjuk nästan varannan dag kändes det som! Har så lätt för att ta på mig för mycket att göra och så blir jag sjuk istället. Och då blir det bara en ond cirkel!

Men soffan var det ja! Så bye bye

No comments:

Post a Comment