Sunday, May 29, 2011

Hur mycket är hemmafrun värd?


När vi gifte oss så fick jag en bok i gåva av min kära Faster Inger. Det är en bok Dr. Laura Schlessinger har skrivit som heter The Proper Care of Feeding of Marriage.

Tänkte att nu är det kanske dags att läsa den! Jag började läsa och OJ så jag skrattar hela tiden! Hon bara konstaterar hur män och kvinnor tänker olika och jag skrattar när jag tänker hur sant det är! Hon tar upp många fall där hon hjälpt olika par att hitta tillbaka till varandra bara genom att få dom att förstå att vi är olika och vi behöver olika saker!

Hon pratar om att Feministen har tryckt ner oss kvinnor och att "riktiga män" sätter oss på den pedestal vi förtjänar! I USA satt man ett pris på en kvinnas jobb genom att räkna ut vad en hemmafrus tjänster skulle kosta varje år om man istället hyrde in arbetet. Dom värderade detta till 134 ooo usd/år och annonserade detta via radion.
Detta var ett email Dr Laura Schlessinger fick till följd.

"This morning I heard on the radio that the worth of a woman's work for the family was 134000usd. Thinking this was great, I thought I'd call my husband from the car. He was home. Well, I did, and his comment was, 'oh, yeah,' and not enthused. So I quickly left the subjekt and continued on home. Well, when I rounded the coner, he was just leaving. I thought 'Why couldn't he have waited another 30 seconds to see me! Hummmmmphh!'
When I walked in, I saw a note for me. This is what it said.

'Cheryl, the study was wrong about how much housewives are worth. They sought to put a price tag on how much your work is worth, but I say you are priceless. There is no amount of money in the world that could replace you. No amount of money could give me the peace of mind you give me knowing that you are taking care of the kids, not just their physical needs - but also beeing there for their emotional and spiritual needs, and they know they can count on you always.
You also are always there for me, to love me and to take care of me and to hold me. I want you to know that I love you for all you do and even more, for your desires, because you want to do these things instead of spending your time elsewhere. I am blessed by God because you are in my life! I hope you have a great day! I love you, Eric'

Är det bara jag som får tårar i ögonen? MMmmm =)

Dr. Laura fortsätter i boken att skriva att JA detta är ju priset på hennes jobb. Men vad är priset på kärlek. Om en man skulle anställa alla dessa tjänster av någon annan, vilket proffs skulle se till att han kom hem till ett varmt hem, kärlek och den underbara känsla av ett hem?
"He could hire a slew of folks to take on her tasks, but he wouldn't look at them with the awe, respect, admiration, love, appreciation, and passion with which he looks at her.

Mycket av tankarna och ideerna går ut på att mannen måste låta kvinnan känna sig som en kvinna och att kvinnan måste låta mannen känna sig som en man! Och boken förklarar enkla sätt att göra detta!

Har bara kommit en liten bit in i boken så jag kommer helt säkert kommentera den mer! Men jag uppmanar alla som är gifta eller planerar att gifta sig i framtiden och som vill ha ett långt och bra äktenskap att läsa denna boken!

Jag är så sjukt tacksam för att jag är gift med en underbar man som är en "real man".

No comments:

Post a Comment