Tuesday, April 5, 2011

Vart lär man sig detta?

Gjorde Högskoleprovets Orddel på DN och det gick ungefär som det gick när jag gjorde högskoleprovet när jag var 18 år eller hur gammal jag nu var. Jag fick då full pott på Matten, Engelskan, Fysiken var nästan full pott men på grund av Svenska ordförståelsen och läsförståelsen så fick jag bara 1,3 eller 1,4 den gången. Så nu undrar jag vart alla smarta människor i världen lär sig dessa ord? Tycker jag läser böcker, tidningar, har ju gått i skolan som alla andra och läst mycket av den samma litturaturen som de flesta andra!!!

Men ord som detta :
Gobeläng

Vart har du lärt dig detta (Utan att sitta och läsa en ordbok)? Jag gjorde bara högskoleprovet en gång för insåg att jag aldrig mer vill känna mig så värdelös! Fick jag VG + på ett vanligt prov i skolan så grät jag för att det inte var ett MVG! Så att få 22 rätt av 40 ord är HELT VÄRDELÖST!!!

Oj vad tiden springer iväg. Måste putta ner min gosiga hund från knäet och köra iväg till parken och möta Kim för vi ska bara gå långpromenad med hundarna idag!! Mmm =)

2 comments:

  1. Kul att du gjort så bra ifrån dig på högskoleprovet. Till tröst kan jag säga att ordkunskapen är något som kommer med åldern (lovar!) Ett annat hett tips är att studera på universitetet.
    Tillockmed gobeläng kan man lära sig om man bara sett en och någon talat om att det heter så... =)

    /Mattias Larsson

    ReplyDelete
  2. Haha kommer aldrig göra om det! Har aldrig kännt mig så dålig någonsin! tyckte mina 18,8 poäng eller vad jag har får bära mig genom livet istället! Det räcker ju till det mesta!

    ReplyDelete