Friday, April 8, 2011

Dagens länk!

Har ju länkat denna på Facebook för länge sen men vill länka den här så jag inte tappar bort den också!

En familje politik som gör barnen psykiskt sjuka!

En kommentar är denna:

Skrivet 1 apr 2011 20:56 Eva

Äntligen några som vågar stå upp för barnen o sanningen!!!
Har arbetat som både dagmamma o dagisfröken i flera år. Var bla på avdelningar med 22 2 åringar, personalen gör oftast allt de kan men hela ideen med sådana avd är absurd.
En lärare i barnkunskap sa mig för (25 år sen) "många barn av idag utvecklar vad vi kallar stenhjärtan, för de orkar inte med alla ansikten som kommer och går, och de är dessa barn som skall ta hand om oss när vi bli gamla." DAGS TÄNKA OM!!!
Eva simfröken



En annan underhållande kommentar är:

Skrivet 31 mar 2011 15:57 T (Ej registrerad)

Snart föder man upp spädbarn som broilers och minkar i baracker. Föräldrar tror att de gör sina barns bästa och förskollärare tror de kan ersätta mamma och pappa. Hur blev det så?

-----------------

Jag har själv många människor runt om kring mig som har problem med ångest, depressioner, självmordsbenägenhet etc. Lite för många runt om kring mig för att få mig att fundera om det verkligen inte är något större fel som ligger i grund och botten! Så älskade denna artikel och för mig ser det ut som en vettig förklaring till varför så många mår dåligt, och speciellt tjejer/kvinnor! Tror ju inte det stämmer för alla men tror det har bidragit till MÅNGAS ohälsa! För mångas!!!Denna artikeln fick mig att känna mig mer värdefull som kvinna och som människa och gav mig ett nytt självförtroende på att vårt val att jag ska vara hemma med lilla Junior när han kommer till världen, är det rätta beslutet! Det är så mycket motstånd i världen så fast detta har varit mitt mål i hela mitt liv så känner man sig dum, naiv, outbildad osv enligt alla femenister i sverige, att man kan välja något sånt! Hur kan man sätta sig i den dumma positionen och förlita sig på/vara beroende av en annan människa! Då känns det skönt att läsa sånt här som får än att skita i sin status och faktiskt göra något som betyder något i evigheten! Nämligen att ta hand om sin familj och de man älskar!
Bilden är på Mig och min svägerskas son Scott när han bara var några veckor gammal!
Längtar tills man sitter där med sin egen lilla Junior!

1 comment: