Sunday, April 10, 2011

v 22 igår så dags för magbild kanske???

Varje lördag blir det ny vecka och ska se om det kanske blir en magbild lite oftare nu när det faktiskt börjar att hända något. Först denna vecka som magen faktiskt inte är helt platt eller tom buktar innåt när jag ligger ner! Så det är spännande att se bevis på att lillgrabben faktiskt växer därinne i magen!

Den här veckan ska lillgrabben väga ca 500gram. Han ska vara 19cm lång mellan huvudet och rumpan (så med benen börjar han ju bli riktigt lång nu!)

Att han lever och har sin egna dygnsrytm märker man ju! Oftast så ska han vara vaken mycket på kvällen mellan kl 19-22 och på natten mellan 4-6. Dagtid känner jag honom vaken då och då men på grund av att jag rör på mig så mycket så tänker man inte så mycket över exakt tidpunkter. Det enda jag vet att han leker Karatekid medan man är på Kyrkan på söndagarna också mellan 8.30-11.30.
Just nu känner jag hur han ligger och sprattlar i magen. Man blir så fundersam på exakt vad han gör för att det ska kännas precis som det gör! Sparkar är ju lätt att urskilja men just alla de konstiga rörelserna som inte känns från utsidan! Det är väldigt konstigt att ha en liten "alien" som ska ligga där inne och växa! Ibland blir jag så panikhungrig så det nästan känns som att "alien" ligger och biter tugger direkt från kroppen min för att livnära sig! Väldigt obehagligt men ändå så känns det så naturligt! Det är svårt att förklara. Bara något man måste uppleve för att förstå!

No comments:

Post a Comment