Friday, April 8, 2011

Junior!!!

Haha! Systrarna mina sa att "bara vänta tills du blir gravid, då blir drömmarna ändå mer bisarra"
Jag som har haft så mycket hemska och konstiga drömmar i mitt liv har ju vart livrädd för vad jag nu ska drömma!

Men måste säga att de flesta drömmar jag haft handlar om Junior. Lite konstiga och inte alls verklighetstrogna men helt UNDERBARA!

drömde förra veckan att

Inatt drömde jag om att jag var hemme hos mamma Heidi i Norge och att jag fick Junior allt för tidigt. I v 22 (går in i v 22 imorgon). Men han var inte alls förliten och när han kom ut så såg han min svägerska först och grät, sen såg han svärmor och grät och när han äntligen blev vänd så han kunde se mig så slängde han sig in i min famn och gosade! Jag tog med han överallt och han var alltid så happy när han kunde gosa med mig! Mmmm så underbar dröm att bara få gosa med bebben sin! Och det bästa av allt att det tog 1 dag innan magen var platt som vanligt! önskedröm eller?

Det roliga är att jag aldrig märker att själva förlossningen har dragit igång. Drömmer aldrig om någon smärta eller värkar. Bara säger plopp så är han ute. Ibland är jag inte ens med på förlossningen utan han bara dyker upp i ett annat rum med en sjuksköterska och helt plötsligt har magen blivit smalare!

Förra veckan drömde jag om att han föddes förtidigt i v 21 men vägde 5kg! Trodde ju på vad sjuksköterskerna sa även om jag själv inte tyckte han såg ut att vara nå större än 3-3,5kg.

Längtar så sjukt efter denna lilla pojken så antagligen därför jag drömmer nästan varje natt att han kommer till oss. Men inte svårt att vakna med ett leende på läpparna efter sånna drömmar iallafall! =)

No comments:

Post a Comment