Sunday, April 17, 2011

v23


Ja igår gick man in i v23. Och idag i kyrkan hade jag på mig "mamma klänning" för första gången! Kommer ju fortfarande in i alla mina jeans (även om jag kanske knäpper upp dom om jag ska sitta ner länge) men magen har faktiskt börjat explodera! Tror lilla junior ska bli en stor gutt! =)
Men det är ju tur eftersom jag faktiskt bara har en vecka kvar innan jag går in i gravidmånad 7!
(Man är gravid 10 mån à 4 veckor räknar man)

Min mamma är ju så snäll att meddela mig att när hon var gravid med Roger så kunde hon ha sina vanliga jeans i månad 5 och sedan växte han och blev tyngst av oss alla på 4,5kg! "Inte för att skrämmas" lägger hon till på slutet.

Jag har ju känt Junior från insidan sen v 17. Sean fick känna på utsidan första gången i v20 och torsdags (den 14:e v22) såg jag 4 ordentliga sparkar på utsidan av magen som bara lyfte hela magen! Super häftigt!

No comments:

Post a Comment