Wednesday, December 1, 2010

Drömmar!

Måste bara dela med mig om mina sjuka drömmar (Vi vet ju alla att dom varit lite extrema men ialla fall)

Så igår vaknade jag upp i ren panik. Jag har ju vart sjuk och känts som jag har en infektion i kroppen under flera månaders tid och en dag så kände jag att jag hade en lös tand. Jag ignorerade det och fortsatte med livet men senare på kvällen märkte jag att jag hade 2 st superlösa tänder. Jag vågade inte känna på dom för att dom var så lösa så jag var helt övertygad om att ifall jag kände nått mer på dom så skulle dom falla ut av sig själv. I panik besökte jag tandläkaren och förklarade mitt problem med mina två lösa tänder. Tandläkaren undersökte munnen och sa att han måste ta bort dom och bara plockade ut dom och det kändes inte alls. Han visade att roten var helt borta på tänderna. Så anledningen till att jag mått dåligt så länge är att kroppen fajtats mot en infektion i tänderna som äter upp mina tandrötter. Men till slut klarade inte kroppen av infektionen och därför hade jag nu tappat 2 tänder. När jag tittade i spegeln så skrek jag till av förfäran! Det var ju inte på de på undersidan utan de på översidan som du skulle ta bort! Oj sa tandläkaren och kände på dom. Dom är ju lika lösa dom så dom måste jag också ta bort. Så nu var det visst 4 tänder som var borta.
Han lovade att fixa nya fejktänder till mig som skulle kosta 25000sek/tand +arbetstid.
Det jag kommer ihåg mest irriterade mig var att det inte var min snea framtand som hade kunnat lossna istället för att det är den som jag vill bli av med!
Så jag vaknade upp och var väldigt tacksam för mina tänder igår!

Inatt drömde jag om nått helt annat. Jag drömde om att för någon anledning så skulle nån av kusinerna mina öppna Mormor Linneas grav (som vart död i flera år) men i drömmen hade hon bara vart död ett par månader. Ialla fall så öppnade dom graven och av nyfikenhet måste jag ju gå fram och titta på henne. Då lägger jag märke till att det ser ut som att hon andas. Så vi kollar andning och puls och visst har hon båda delar! Så jag hämtar soppa eftersom jag tänker att hon måste ju vara hur undernärd som helst! Så jag börjar ge henne lite soppa och hon öppnar upp ögonen och börjar försöka prata med oss.
Så hon hade blivit dödförklarad och placerats i kistan för att sen börja leva igen. Hon hade legat där i livet i några veckors tid innan vi upptäckte henne. Men efter jag matat henne och hon började kvickna på sig så avslutas drömmen.

Drömde nått helt bizzart natten innan också men eftersom man fort glömmer drömmarna under dagen när man vaknat till helt så kommer jag inte ihåg det.

No comments:

Post a Comment