Tuesday, December 7, 2010

Ännu en dröm...

Vet inte varför jag drömmer så extremt mycket och har så extremt långa och detaljrika drömmar de senaste två veckorna. Kanske för att jag jobbar mindre på jobbet så jag ska hinna med att packa och städa ur lägenheten utan att jobba mig själv till döds! Så kanske jag har lite för mycket energi kvar när jag går och lägger mig.

Ialla fall inatt drömde jag att jag och Sean var på en basketboll match. Vi satt och hejjade på och vårat lag höll nästan på att vinna. Just då hör jag hur folk börjar skrika av skräck och dom ropade efter läkare. Jag och Sean som var supernyfikna sprang ju dit och på golvet ligger en ung kvinna och personen som satt framför henne förklarade att hon var gravid i 6:e månaden och att hennes vatten hade gått så dom hade förlöst henne där på golvet. Men nu hade hon slutat andas och dom visste inte vad dom skulle göra. Två läkare som fanns bland publiken kom fram och började återuppliva henne. Jag var nyfiken på att se hur den nyfödda babyn såg ut. Den babyn hade dom lagt i ett par filtar och den låg helt ensam i ett hörn på rummet. Jag svepte bara förbi för att se och jag blev chockad när jag såg att den 3 månader förtidigt födda babyn såg ut att vara närmare 3 månader gammal. Såg stor och stark ut och såg inte alls ut som den skulle ha några problem med andning eller något. Så jag och Sean börjar röra oss bort mot utgången när jag får dåligt samvete och självklart måste jag gå tillbaka och ta upp babyn och hålla den till ambulanspersonalen kom för att plocka upp mamman och babyn. Mamman fick vi höra hade avlidit och babyn skulle placeras med några släktingar till mamman. Men det var ialla fall nattens konstiga dröm om den unga mamman som födde den 3 månader gamla babyn, 3 månader för tidigt på en basketboll match!

No comments:

Post a Comment