Thursday, June 23, 2011

Papper, Papper och åter Papper....

Igår var vi förbi veterinärstationen. Rabiestesterna hade kommit tillbaka med bra resultat och ska skickas till DA för slutlig stämpel på att dom godkänner att hundarna reser ut ur landet och att dom är friska.
Vi fick tid för sista checken den 15 Juli och vi åker ju den 18:e så ser ut som allt kommer passa in perfekt i tids schemat. Och fick tid hos läkaren den 16:e för sista check inför flygningen så jag inte behöver stressa med att hitta en läkare när jag kommer hem igen utan kan ha lite semester i Sverige först!

Har ju också fått godkänt av flygbolaget att hundarna får åka med i kabinen. Så nu väntar vi på hundväskorna som ska komma om ett par dagar så vi hinner träna hundarna att trivas i dem! =)

Problem som jag stött på är ju dock följande: Måste registrera hundarna i NKK för att jag ska bo i Norge, men ska ju ha kennelnamnet tillsammans med Ulrika och Mamma och dom bor i Sverige. Och dom måste vara medlem i Norsk klubb för att kunna ha samma kennelnamn som mig. (Egentligen är det mina hundar dom kommer ha, men för att slippa strul med "äga för många hundar" så kommer dom stå som ägare på dom och jag kommer tävla/ställa ut/avla på dom som jag vill)

SÅ what to do, what to do... Lättast skulle vart att registera mina i SKK. Blir galen. Sitter ju i flera timmar/dag och försöker förstå allt pappersarbete, vad jag behöver få med mig från AKC och vad SKK alt NKK vill ha utav mig etc.
En sak är gemensam dock. Varje papper här och där kostar pengar! Annars hade jag bara registrerat in mig i bägge två!

No comments:

Post a Comment