Monday, April 13, 2015

Recept på Ananas paj med twist!


Så idag behövde jag en snabb hemaftonsförfriskning och eftersom Dean har gått och suktat efter ananas hela dagen så bestämde jag mig för att slänga ihop något gott:

1 cup       mjölk
6 msk      mjöl
0,75 cup  socker
3 ägg gulor
1 liten nypa salt.


ett par matskedar grädde
en box med krossad ananas. - låt den rinna av.

Kokos
Banan


Rör ihop mjölk, mjöl, socker, salt och ägg gulorna. Koka på spisen tills det börjar tjockna. Tillsätt lite grädde om det blir för tjockt. Tillsätt sen ananasen.

Ta fram en form (ca 22*30cm), häll lite kokos i botten, skiva över en banan. Häll på ananas fyllningen och in i kylskåpet.

Lägg på ett lager med vispad grädde innan den ska serveras!



Detta blev supergott!!! Hade bara önskat jag hade haft lite madelflarn att slänga på toppen eller lite raspad choklad. Hade också varit gott med lite extra banan och lite mosade graham cockies eller något i botten. Ska testa hitta något som kan förgylla det ännu mer till nästa gång! :) MMM fick iallafall en 9 av 10 på min skala...

No comments:

Post a Comment